Poptávka po autech v Evropě se dostala pod zvýšený tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezují nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. V poslední době se však na evropském automobilovém trhu objevují známky oživení.
Studie německého Centra automobilového managementu z minulého měsíce například předpověděla, že prodej osobních automobilů v západní Evropě by se měl v letošním roce zvýšit o čtyři procenta. Západní Evropa se na celoevropské poptávce po automobilech podílí více než 90 procenty.
V loňském roce vykázaly pokles všechny velké západoevropské trhy s výjimkou Británie a Španělska. V České republice prodej klesl o 5,3 procenta na 164.736 vozů, v samotném prosinci však vzrostl o 13,7 procenta na 14.539 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v prosinci zvýšila prodej v EU o 24 procent na 40.593 vozů. V celém loňském roce její prodej stoupl o 4,2 procenta na 483.086 vozů. Podíl značky na trhu v EU se tak zvýšil na 4,1 procenta z předloňských 3,8 procenta.
pmh ank