Bez zahrnutí vlivu směnných kurzů však loni tržby stouply o dvě procenta. Ve Spojených státech, které se na celkových tržbách podílejí 60 procenty, se tržby zvýšily o 1,1 procenta na 26,1 miliardy USD (526,9 miliardy Kč). Na domácím trhu, tedy v Nizozemsku, stouply o čtyři procenta na 11,5 miliardy eur.
Ahold uvedl, že v České republice loňské tržby při konstantních směnných kurzech klesly o 1,5 procenta. V samotném čtvrtém čtvrtletí pak jejich pokles činil 7,9 procenta na 338 milionů eur, při konstantních směnných kurzech byly nižší o 1,9 procenta.
Ahold zároveň oznámil změny ve svém fungování. Firma ruší divizi Ahold Europe a její aktivity v České republice budou nyní spadat přímo pod generálního ředitele Dicka Boera.
V České republice Ahold provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Podle odhadu společnosti Incoma GfK byl český Ahold s podílem 9,7 procenta předloni jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží.
Ahold působí i na Slovensku, loni v listopadu však oznámil, že aktivity v této zemi prodá společnosti Condorum. Transakce má být dokončena v první polovině letošního roku.