"Oriental Brewery posílí naše postavení na rychle rostoucích trzích v Asii a Tichomoří," uvedl generální ředitel AB InBev Carlos Brito. AB InBev má nyní podle agentury Reuters v tomto regionu relativně slabou pozici. Asie a Tichomoří se na celkovém objemu prodeje podniku podílí zhruba 14 procenty.
Rychlý růst poptávky po pivu v Asii přilákal do tohoto regionu přední světové pivovary, které se tak snaží kompenzovat slabou poptávku na vyspělých trzích.
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Následný prodej Oriental Brewery byl součástí snahy o snížení dluhu. AB InBev v roce 2009 prodala rovněž Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je předloni získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.
AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně značek Budweiser, Beck's nebo Stella Artois. Od americké Anheuser-Busch zdědil řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny.
pmh ank