V loňském roce se podle Renaultu celková poptávka po automobilech v Evropě snížila o 1,7 procenta. Samotný Renault však na evropském trhu zvýšil prodej o 2,4 procenta. K růstu přispěla expanze rumunské značky Dacia na nové trhy.
Divize Dacia byla loni hlavním motorem růstu automobilky Renault. Celosvětový prodej automobilů Dacia se zvýšil téměř o pětinu, zatímco prodej vozů se značkou Renault stoupl o pouhých 0,4 procenta, napsala agentura Reuters.
Francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën tento týden oznámil, že jeho celosvětový prodej se loni propadl téměř o pět procent na 2,82 milionu vozů kvůli slabé poptávce v Evropě. Ztrátová automobilka PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Firma nyní pracuje na navýšení kapitálu, díky kterému by v ní měla získat podíl čínská automobilka Dongfeng Motor.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.