Nové autobusy nahradí staré karosy dodávané v 90. letech. "Nebudeme vyřazovat jen kloubové autobusy, ale i krátké, protože na některých linkách je poptávka taková, že už ji zajistí jen kloubové vozy," řekla Hailichová.
Kapacita autobusů Solaris Urbino 18 je 165 osob, z toho 42 sedících. Sedadla už budou plastová bez mikroplyše. "Anketu o sedačkách sice ještě nemáme úplně vyhodnocenou, nicméně plastová sedadla z ní vycházela nejlépe," uvedla Hailichová. Autobusy jsou také nízkopodlažní v celé délce.
Dopravní podnik obdržel na dodávku autobusů čtyři nabídky, další firmy, které se o zakázku ucházely, byly SOR Libchavy, Zliner a Evobus Bohemia.
Brno má v současnosti 84 kloubových vozů, z toho 62 karos z let 1993 až 2006 a 22 vozů typu Irisbus Citelis, jejichž dodávky začaly v roce 2007. Kromě nejvytíženějších autobusových linek doplňují i trolejbusy na linkách do univerzitního kampusu v Bohunicích.
Dopravní podnik plánuje od letoška výraznější obnovu vozového parku. V letošním roce bude mít nové tramvaje za čtvrt miliardy, první dodávku kloubových trolejbusů a možná dvanácti autobusů na plyn. Plánované investice na letošní rok jsou zhruba jedna miliarda korun.