Evropská komise krok německého výrobce luxusních vozů zkoumala několik měsíců. V červenci po předběžné analýze uvedla, že některé nové vozy značky Mercedes od Daimleru se kvůli zakázanému chladivu v klimatizačních systémech v Evropské unii nemohou prodávat ani registrovat.
"Zahajujeme postup vůči Německu," sdělil dnes podle Reuters Tajani.
Brusel právními kroky pohrozil i Británii, Belgii a Lucembursku, a to kvůli podezření, že se snažily pravidla týkající se chladicí směsi obejít.
Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů.
Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont.