Apple prodal pod stromeček méně iPhonů, než se čekalo

27.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Cupertino 27. ledna (ČTK) - Americká technologická společnost Apple během čtvrtletí zahrnujícího vánoční svátky prodala méně chytrých telefonů, než se čekalo, a to nejspíše kvůli intenzivnímu soupeření se svým úhlavním sokem Samsung Electronics během klíčového období roku. Apple prodal 51 milionů iPhonů, namísto očekávaných cca 55 milionů. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dnes zveřejněné hospodářské výsledky Applu za prvé čtvrtletí svého fiskálního roku.

 

O rok dříve Apple prodal téměř 48 milionů přístrojů iPhone, čili meziročně jde o sedmiprocentní růst, poznamenala agentura AP. Nicméně analytici očekávali ještě více ve čtvrtletí, které tradičně pro firmu představuje nejlepší období roku. Kalendářně jde o poslední tři měsíce roku končící 28. prosincem.

Zklamaná očekávání a slabší předpověď pro nynější čtvrtletí vedly k následnému poklesu cen akcií nejcennější technologické společnosti na světě o šest procent.

Šéf firmy Peter Opperhaimer upozornil, že Apple během "svátečního" čtvrtletí více než zdvojnásobil prodej tabletů iPad na čínském trhu, jakož i zažil silný růst na rozvíjejících se trzích v Latinské Americe a Rusku.

Prodej 26 milionů iPadů odpovídal předpovědím analytiků. Oproti stejnému období v roce 2012 prodeje vzrostly o 14 procent.

Apple vydělal 13,07 miliardy dolarů, což představovalo 14,50 dolaru na akcii. To se téměř neliší od výsledků dosažených o rok dříve: 13,08 miliardy dolarů, nebo-li 13,81 dolaru na akcii. Tržby společnosti vzrostly o šest procent na 57,6 miliard dolarů. Výsledek okolo 57,5 miliardy dolarů se předpokládal.

Akcie Applu za posledních 12 měsíců stouply o 21,7 procenta, tedy o něco více než přední index amerických akcií Standard & Poor's 500, který se zvýšil o 20,4 procenta. Pro některé investory je ale tento výkon zklamáním poté, co akcie firmy za posledních pět let stouply pětinásobně, napsal Reuters.

Obavy investorů se upínaly především na výsledky firmy v Číně, která je největším trhem s mobilními telefony na světě. Špičkovému modelu telefonu iPhone se tu prý nedaří mít výrazně navrch oproti levnějším produktům od konkurenčních společností Huawei a Xiaomi. Jedničkou na čínském trhu je přitom dál jihokorejský Samsung, který měl podle výzkumné společnosti Canalys ve třetím čtvrtletí podíl na trhu 21 procent, zatímco Apple byl až pátý s podílem jen šest procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK