Společnost vykázala pokles tržeb již čtvrté čtvrtletí za sebou. Akcie podniku krátce po zveřejnění výsledků oslabily téměř o šest procent, napsala agentura Reuters.
Generální ředitelka Yahoo Marissa Mayerová tento měsíc propustila provozního ředitele Henriqua de Castra, kterého před 15 měsíci přetáhla od konkurenta Google, aby jí pomohl přilákat větší počet inzerentů.
Cena akcií Yahoo se od příchodu Mayerové v červenci 2012 téměř zdvojnásobila díky její snaze rozšířit záběr uživatelů a připravit tím podmínky pro růst příjmů. Navzdory růstu počtu uživatelů a provozu na síti se však firmě stále nedaří posílit tržby z internetové reklamy, tedy z hlavního zdroje jejích příjmů.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Analytici většinou poukazují na to, že firma v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles reklamních příjmů.