Vyšší flexibilita posádek by měla znamenat efektivnější a variabilnější plánování letového personálu, které více odráží sezónnost. "Výsledkem je model, podle kterého budou moci být všechny posádky více využitelné v závislosti na provozní situaci a potřebách společnosti," uvedl Šabík.
Vyjednávání o nové kolektivní smlouvě začala už v srpnu. Původní smlouvu vedení Českých aerolinií vypovědělo začátkem července, kvůli půlroční výpovědní lhůtě ale platí až do konce ledna, tedy do pátku. "Letos opět převládl zdravý rozum a fakta. I díky tomu jsme mohli nové kolektivní smlouvy podepsat ještě před vypršením platnosti těch původních. Jejich podpisem ČSA učinily důležitý krok k větší konkurenceschopnosti, což je základní podmínka dalšího rozvoje společnosti," řekl předseda představenstva a prezident ČSA Philippe Moreels.
Místopředsedu představenstva a výkonného ředitele ČSA pro provoz Martina Štolbu potěšil konstruktivní přístup odborových organizací, které si podle něj uvědomily potřebu nejen větší flexibility posádek, ale také kratší a pružnější platnosti kolektivních smluv. "To byly dva hlavní požadavky, kvůli kterým vedení společnosti kolektivní smlouvy vloni otevřelo. Oba jsou nyní součástí nového znění. Kolektivní smlouvy jsou také výrazně štíhlejší a jednodušší," podotkl Štolba.
ČSA v roce 2012 hospodařily s účetním ziskem 849 milionů korun. K dosažení kladného hospodářského výsledku dopravci dopomohl přechod z finančního na operativní leasing u části letadlové flotily.