Obchodníci odebrali o čtyři pct dálničních kuponů víc, něž loni

31.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. ledna (ČTK) - Počet ročních dálničních kuponů, které dodali distributoři obchodníkům, se proti loňské emisi zvýšil o čtyři procenta na 1,54 milionu. Množství měsíčních a desetidenních známek se téměř nezměnilo. Vyplývá to z údajů České pošty, která kupony centrálně skladuje.

Dnes je poslední den platnosti ročních kuponů z loňské emise. Motoristé by je měli do soboty z oken automobilů odstranit. Známky pro letošní rok platí od začátku prosince.

O distribuci známek na čerpací stanice, pošty a další místa se stará sdružení České pošty, ABA a společnosti MTX. Známky skladuje Česká pošta v centrálním skladu cenin. Roční kupon pro osobní auta stojí stejně jako loni 1500 Kč.

Distribuce letošní emise v závěru minulého roku byla meziročně nižší. V listopadu a prosinci 2013 obchodníci odebrali 986.000 ročních kuponů, což je o pět procent meziročně méně. Letos v lednu byl naopak odběr proti stejnému období loni o čtvrtinu vyšší.

Samotný prodej byl podle ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáše Čočka v závěru minulého roku o 14.000 známek nižší, než předloni. "Pokles prodeje je příliš nízký na to, aby se z něj dal vyvozovat jakýkoli trend. SFDI očekává, že prodej v měsících lednu a únoru 2014 uvedený pokles vyrovná," řekl ČTK.

Celkově fond dopravy očekává prodej 1,3 milionu známek. Hlavní nápor motoristů předpokládá v těchto dnech, kdy končí platnost předchozí emise. Varoval, že kupony by mohly být na některých místech přechodně vyprodané.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK