Jsme vždy o krok před konkurencí

27.09.2004 | , Finance.cz
INTERVIEW


perex-img Zdroj: Finance.cz

Společnost AAA AUTO je největším prodejcem ojetých aut v ČR. Domácí trh je pro tuto společnost již malý. S Antony Jamesem Dennym, předsedou představenstva, jsme se bavili o...

Připravili jsme pro vás rozhovor s Antony Jamesem Dennym, předsedou představenstva společnosti AAA Auto. Povídali jsme si s ním o expanzi společnosti a dalších budoucích plánech. Přejeme vám příjemné čtení. 

Společnost AAA Auto není potřeba zvlášť představovat. Na začátek by mě zajímalo, proč jste se rozhodl obchodovat s automobily? Pracoval jste v minulosti i v jiných oborech, nebo jste vždycky působil v tomto odvětví?
Vystudoval jsem botaniku v Sydney, čímž jsem šel ve stopách pradědečka Antonína Kubelky, který byl architektem císařských zahrad ve vídeňském Schönbrunnu. Už během studia jsem se ale věnoval mnoha obchodním aktivitám - obchodoval jsem na burze s akciemi a se zlatem, obchodoval jsem i s pozemky na severním pobřeží Austrálie a na západě Nového Jižního Walesu. Kromě toho jsem také kupoval a prodával velkoobchodně auta. To mě vždycky bavilo nejvíc, takže se dalo tušit, že se bude moje kariéra ubírat právě touhle cestou.

A proč zrovna Česká republika? Převládala ve Vás touha poznat lépe zemi svých předků, nebo to byla spíše snaha o ovládnutí nového trhu, který měl výrazný potenciál?
Když jsem později žil v Kalifornii, obchodoval jsem s auty na export do východní Evropy a do Ruska. Do těchto regionů proudilo takové množství aut, že mi to prostě nedalo a jel jsem se tam sám podívat. Procestoval jsem země v této části světa a viděl jsem, že Česká republika je z nich nejstabilnější. Usadil jsem se tady, protože jsem zde cítil obrovskou podnikatelský potenciál. Rodinné vazby (můj otec byl Čech) byly samozřejmě dalším důvodem mé volby. Mám tu spoustu bratranců a sestřenic, strýců a tetiček. A po více než 12 letech je už Praha a Česká republika jednoznačně i mým domovem.

V čem si myslíte, že spočívá úspěch Vaší firmy? Jaké jsou Vaše silné stránky?
Je to silné a do detailu propracované know-how a důraz na profesionalitu na všech úrovních řízení i výkonu práce. A samozřejmě snaha být vždy nejméně o jeden krok před konkurencí.

AAA Auto je největší prodejce ojetých vozů v České republice. Plánujete další rozvoj společnosti?
Plánujeme další výraznou expanzi v České republice (nová prodejní autocentra v Plzni, Českých Budějovicích, Zlíně, Hradci Králové a Liberci). To ale zdaleka není všechno – v příštím roce otevřeme síť autocenter na Slovensku, v průběhu roku pak zastoupení v Polsku a Maďarsku. V současné době vedeme jednání i v Rumunsku, pobaltských státech a dalších evropských zemích. Potenciálně se díváme ještě dále – na ruský a čínský trh, které jsou z dlouhodobé perspektivy velkou výzvou.

Upřednostníte nákup už existujícího podniku (fúze, akvizice), nebo budete nové podniky stavět na zelené louce?
Jdeme obojí cestou – například dealerství Hondy na Jižním městě jsme koupili, naopak velký moderní showroom v naší centrále na Praze 8 budeme stavět. V Pardubicích jsme v dubnu otevřeli autocentrum v prostorách bývalé prodejny nových aut, v Českých Budějovicích stavíme na zelené louce.

Kromě prodeje ojetých jste se rozhodli vstoupit do oblasti prodeje nových automobilů. Vaše společnost koupila dealerství nových vozů Honda. Je to již třetí značka (Opel, Daewoo) ve Vaši nabídce. Jaké jsou Vaše další plány v této oblasti?
Velmi konkrétní – do konce roku 2005 chceme nabízet až 8 značek nových automobilů ve 20 dealerstvích po celé České republice. Už v současné době vedeme jednání s 23 dealerstvími různých značek. Navíc plánujeme postavit velké showroomy jako součást našich stávajících autocenter, kde hodláme zahájit víceznačkový prodej nových vozů.

Prvního května jsme se stali součástí vnitřního trhu EU. Odrazila se tato událost na cenách ojetých aut dovážených ze států EU?
Samozřejmě je nyní dovoz jednodušší po administrativní stránce a celkově lze říci, že i na cenové hladině se vstup do EU projevil příznivě – poklesem cen.

Nepocítili jste otevřením trhu rostoucí konkurenci na trhu ojetých aut? Připravovali jste se na tuto situaci?
Na tuto situaci jsme se připravili velmi dobře a včas. Otevřeli jsme autocentrum v nizozemském Utrechtu, které svými výsledky jasně ukazuje, že naopak my můžeme být velmi silnou konkurencí pro jiné prodejce ojetých vozů v EU.

Rozšiřujete nabídku finančních služeb. Po tradičních produktech, jako jsou povinné ručení nebo havarijní pojištění, připravujete i možnost sjednání dalších instrumentů, které nemají přímou souvislost s prodejem aut (životní pojištění, zdravotní připojištění). Je tento posun součástí Vaši nové strategie?
Do naší skupiny patří také Global Direct, brokerská společnost, která nabízí stále širší portfolio služeb ve spolupráci s mnoha renomovanými bankami, pojišťovnami a leasingovými společnostmi. Takže ano, i toto je součástí naší strategie.

Úspěšnou firmu tvoří také spokojení zaměstnanci. V letošním roce se počet pracovníků u Vás zvýšil na 1500. Čím se snažíte nalákat nové, nebo si udržet věrnost stávajících zaměstnanců?
Je to prostředí dynamické a rychle rostoucí společnosti, což nabízí možnosti kariérního růstu. Poskytujeme kvalitní zázemí pro získávání dalších vědomostí a dovedností. Za kvalitní práci nabízíme stejně kvalitní platové ohodnocení s mnoha zaměstnaneckými benefity – pro naše zaměstnance máme například 600 služebních vozů a přes 1000 mobilních telefonů. Čeští zaměstnanci se dobře adaptovali na australské pracovní prostředí, které v naší firmě vládne, a velmi kladně jej hodnotí. V současné době nemáme 1500, ale už dokonce 1650 zaměstnanců.

Společnost AAA Auto má velice výraznou reklamu. Lidé mají Vaši firmu spojenou s řadou mediálně známých osobností. Budete styl propagace v budoucnu měnit?
Tento styl reklamy se nám velmi osvědčil, takže jej měnit nehodláme. Výsledky průzkumů a zejména prodejní statistiky hovoří v tomto ohledu jasně pro.

Před pár lety bylo v nejmenovaném týdeníku napsáno pár ne zrovna pochvalných článků o Vaši společnosti. Odrazila se tato skutečnost na Vašich výsledcích? Jak se bráníte negativním útokům ze stran médií?
Negativní publicita před více než dvěma lety se na obchodních výsledcích neprojevila – naopak jsme zaznamenali růst. Lidé se chodili na vlastní oči přesvědčit, zda je pravda, co se píše. Zřejmě zjistili, že není, protože si mnoho z nich u nás koupilo vůz. Od té doby jsme žádný negativní příspěvek ze strany médií nezaznamenali.

Děkuji Vám za rozhovor
Nadja Fehimovič, Finance.cz

 

  
Antony James Denny se narodil 17.4.1962 v Sydney (New South Wales, Australie). Absolvoval studia botanických věd na University of Sydney. Od roku 1985 podnikal v oblasti nemovitostí a trhu s automobily v Austrálii. V roce 1992 se přestěhoval do České republiky, kde založil společnosti Auto USA a Auto CS. Nyní je předsedou představenstva společnosti AAA AUTO.
 

Společnost AAA AUTO se dostala mezi 100 nevýznamnějších firem v ČR za rok 2003. Roční obrat 7 mld. Kč, 1650 zaměstnanců a přes 200 000 spokojených zákazníků nám pouze potvrzují její významnou pozici na trhu ojetých aut.

Autor článku

Nadja Fehimovič  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: INTERVIEW