Ve srovnání s rokem 2012 lidé utráceli více především za nákup a opravy motorových vozidel. "V motoristickém segmentu se tržby reálně meziročně zvýšily o 3,7 procenta, v tom za prodej motorových vozidel o 4,3 procenta a za opravy o 1,6 procenta," uvedl ČSÚ.
V samotném maloobchodě nejvíce rostly tržby za zboží prodávané přes internet či prostřednictvím zásilkové služby, meziročně poskočily o 26,8 procenta. Ve specializovaných prodejnách se lépe prodávaly počítačová a komunikační zařízení, boty a oblečení nebo potřeby pro sport, kulturu a rekreaci.
Naopak meziročně klesly tržby za pohonné hmoty, farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží nebo zboží pro domácnost. Lidé v obchodech rovněž utráceli méně za potraviny, meziročně o 1,1 procenta.
Za prosincovým růstem tržeb o 3,6 procenta stojí podobně jako v celoroční bilanci motoristický segment, kde se tržby meziročně po očištění o vliv pracovních dnů zvýšily o 13,5 procenta. Prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby v předvánočních nákupech vzrostl meziročně o 34,2 procenta.