Podíl tržeb v zahraniční vzrostl o třetinu na 75 procent. "V podmínkách stagnace českého trhu se ukázala orientace na vývoz jako klíčová a viditelné úspěchy skupiny Techo dokazují, že proexportní strategie firmy se rozhodně vyplácí. Důsledky hospodářské recese jsou však stále viditelné a projevují se v nižší ziskovosti firmy," poznamenal generální ředitel skupiny Techo Jiří Kejval.
Česká pobočka vykázala kvůli enormnímu tlaku na cenu v tuzemsku menší zisk, než je průměr skupiny Techo. Naopak vyššího zisku oproti průměru dosáhly pobočky na Slovensku, v Rumunsku, Velké Británii a také aktivity společnosti na rozvíjejících se trzích. Díky vysokým maržím je pro Techo v současné době nejzajímavější africký trh, na kterém působí již téměř 15 let.
"V roce 2014 si hodláme udržet klíčové pozice na tuzemském trhu a rozvíjet obchodní příležitosti v zahraničí. Pro úspěch a rozvoj skupiny Techo bude opět zásadní orientace na export. V české pobočce, která se potýká s nižší ziskovostí, se chceme zaměřit na optimalizaci vnitropodnikových procesů s cílem zvýšit produktivitu," dodal Kejval.
Společnost Techo, která je od roku 2008 součástí nizozemské skupiny Royal Ahrend NV, dodává hlavně bankám, finančním i veřejným institucím a mezinárodním společnostem. Pobočky zřídila na nejvýznamnějších trzích, tedy ve Velké Británii, na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku, Rumunsku, Chorvatsku, Rusku, Gruzii, na Ukrajině, v Číně a ve Spojených arabských emirátech. Kromě toho vyváží například také do Nigérie, Gabunu či Trinidadu.