Loni sice celkový prodej motorek vzrostl o sedm procent, růst se ale týkal zejména skútrů do 125 ccm, které lze nově řídit i s oprávněním na osobní auto. Motocykly nižších kubatur se prodávají zejména ve velkých městech jako je Praha, Brno nebo Ostrava.
"Kategorie skútrů měla loni nárůst o 30 procent. To zvedlo celkový počet prodejů. Velké motocykly loni ale zaznamenaly pokles," upozornil Přibyl. Na loňské sezóně se podle něj podepsalo velmi špatné počasí. Zákazník se podle něho orientuje a když jaro a začátek léta proprší, novou motorku si nekupuje.
Oproti tomu letos v únoru díky mírné zimě vzrostl počet prodaných motocyklů oproti loňsku o 20 procent na 678. Prodeje jsou nejvyšší za poslední tři roky.
Přibyl odhadl, že letos se prodá asi o 15 procent motorek více než v loňském roce. Loni sice díky skútrům trh celkově mírně rostl, prodej větších motorek ale každoročně od začátku hospodářské krize padá. "Letos by se tento propad mohl zastavit. "Těžko ale odhadovat, protože motorka je velmi citlivá záležitost. V rodinných rozpočtech se velmi rychle a snadno škrtá jako věc velmi zbytná," uvedl Přibyl.
Podle Přibyla jsou motorkáři individualisté a kupují v posledních letech malosériové značky. Klesá proto prodej některých japonských značek.
Počet registrovaných motocyklů v Česku loni stoupl o 19.300 na 984.270 strojů a přiblížil se tak milionové hranici. Průměrný věk se za posledních deset let téměř nezměnil a byl téměř 32 let.
Podle Přibyla je ale reálný počet funkčních a používaných strojů výrazně nižší. Odhaduje jich na 400.000 až 500.000.