"Printový trh zaznamenal meziroční nárůst výdajů na reklamu o 3,8 procenta a po propadu v roce 2012 se dostal na úroveň roku 2011," uvedla společnost, podle které objem reklamy ve slovenském tisku nadále zaostává za předkrizovým rokem 2007. Část loňského nárůstu způsobila změna metodiky, protože TNS Slovakia začala sledovat i reklamu ve vybraných regionálních mutacích celostátních deníků.
Zatímco výdaje na reklamu ve slovenských časopisech klesly o procento na 91,7 milionu eur, v tisku objem reklamy loni vzrostl o desetinu na 83,5 milionu eur. K tomuto vývoji došlo navzdory tomu, že prodaný náklad pěti celostátních deníků v zemi loni znovu klesl.
Počet inzertních stran ve slovenském tisku v minulém roce sice vzrostl o dvě procenta, bez zohlednění reklamy v nově sledovaných mediích reklamy podle TNS Slovakia ubylo. Nejvíce reklamy získalo vydavatelství Ringier Axel Springer, které vydává například nejčtenější slovenský list Nový čas. Podíl Ringieru na reklamním trhu v oblasti tisku na Slovensku dosáhl 26 procent.
Největším zadavatelem reklamy v novinách a časopisech byl podle analýzy TNS Slovakia diskontní řetězec Lidl, který ukončil několikaleté prvenství mobilního operátora Orange. Ten v pomyslném žebříčku skončil až na třetím místě za prodejcem zahradní a bazénové techniky Mountfield.
Z dřívějších údajů vyplývá, že více reklamy loni odvysílaly také slovenské televize. Hodnota reklamních televizních spotů vypočítaná na základě oficiálních ceníků stoupla o 12 procent na více než 709 milionů eur.