"Zhoršení stavu bylo jednoznačně možno předvídat, a použití JŘBU (jednacího řízení bez uveřejnění) se tak jeví jako neopodstatněné," uvádí se v materiálu státního fondu zaslaném vedení brněnského závodu ŘSD. Diagnostiku ocelové konstrukce mostu navíc ŘSD zadalo až poté, co začalo vybírat stavební firmu. Nemohlo tak zohlednit její výsledky, které doporučovaly lacinější opravu konstrukce místo její úplné výměny.
Kvůli těmto pochybením pohrozil fond zastavením financování této stavební akce. Oprava se proti původně odhadovaným 50 milionům nakonec prodražila na téměř 117 milionů korun bez DPH, které za stavbu požaduje stavební firma Super- Krete. Ta se navíc specializuje na sanaci čistě betonových mostů, a nikoliv mostů obsahujících ocelové konstrukce, poukázal SFDI. Kontroverzní je tak i samotné zařazení této společnosti mezi pětici firem oslovených v rámci jednacího řízení.
Smlouvu o opravě mostu uzavřel bývalý generální ředitel ŘSD Pavel Kočica. Ten zvýšení ceny mostu obhajoval tím, že zdvojnásobení ceny je způsobeno větším rozsahem oprav. "Došli jsme k závěru, že nejde udělat jednoduchou opravu. Je nutné postavit prakticky nový most. Rozsah rekonstrukce je proto podstatně větší, než byl původní projekt," uvedl v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes Kočica.