Pošvářová končí jako poradkyně ministra dopravy, prý ji pomlouval

13.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. března (ČTK) - Bývalá šéfka kontroly kvality na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miloslava Pošvářová končí po měsíci jako poradkyně ministra dopravy Antonína Prachaře. Podle ní ji pomluvil u ministryně spravedlnosti Hany Válkové, které oznámil, že Pošvářová během působení na ŘSD kradla. Důvodem pro odchod z postu poradkyně je tak ztráta důvěry, po které už pro Prachaře dál pracovat nemůžu, řekla na dnešním setkání s novináři Pošvářová. Podle ní navíc po jejím odchodu z ŘSD přestala organizace pracovat na kauze zvlněné dálnice D47.

Prachař měl údajně Válkovou před bývalou expertkou varovat a uvést několik kauz, na kterých se měla Pošvářová obohatit. Stejné informace měl poté telefonicky sdělit i první náměstkyně ministryně Haně Marvanové, která Pošvářovou minulý týden rovněž zaměstnala jako svou poradkyni.

Prachař dnešní vyjádření Pošvářové odmítl komentovat s tím, že rezignaci bývalé poradkyně považuje čistě za její osobní věc, řekl ČTK mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Pošvářová nařčení z krádeží popřela.

Bývalou šéfku kontroly kvality z funkce na ŘSD odvolal v polovině ledna dnes již bývalý generální ředitel Pavel Kočica kvůli nedostatečné komunikaci s vedením a zadržování výsledků kontrolních vrtů z D47. Odvolaná šéfka kontrolního úseku tam měla na starosti reklamování vad na silničních stavbách a přípravu dokumentů pro soudní spory se stavebními firmami.

Nejznámější kauzou, kterou měla odvolaná šéfka kontroly kvality na starosti, byl případ zvlněné dálnice D47 u Ostravy. A právě na tomto sporu mělo po jejím odchodu ŘSD prakticky pracovat. Za dva a půl měsíce prý nevznikly žádné nové materiály a zastavilo se i provádění kontrolních vrtů, které mají prokázat důvody zvlnění vozovky, uvedla dnes Pošvářová. Na pokračování v provádění vrtů se přitom dohodli šéf stavební společnosti Eurovia Martin Borovka s Prachařovým předchůdcem Zdeňkem Žákem.

Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že použitý materiál si objednalo ŘSD. Kvůli poškozování dobrého jména na něj v minulosti podala žalobu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK