Maloobchodní tržby v USA v únoru obnovily růst

13.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Washington 13. března (ČTK) - Tržby amerických maloobchodů v únoru vzrostly ve srovnání s předchozím měsícem o 0,3 procenta, zatímco v lednu po zpřesnění dat o 0,6 procenta klesly. Spotřebitelé více utráceli za auta, oděvy a nábytek. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo americké ministerstvo obchodu. Výsledky byly o něco lepší než se čekalo, což naznačuje, že ekonomická aktivita po náhlém zpomalení, způsobeném špatným počasím, se začíná opět zotavovat.

Ekonomové v anketě agentury Reuters očekávali, že tržby po dvou měsících poklesu o 0,2 procenta vzrostou. Ministerstvo také zpřesnilo lednový údaj o poklesu z předchozích 0,4 procenta. Maloobchodní tržby se na celkových výdajích spotřebitelů podílejí asi 30 procenty.

Neobvykle chladná zima narušila na přelomu loňského a letošního roku ekonomickou aktivitu. Ekonomové počítali v únoru jen s mírným růstem, protože hustě zalidněné oblasti pokryl v první polovině měsíce sníh a led. Spolu s jarním oteplením se však čeká růst tržeb.

Bez zahrnutí prodeje aut, benzinu a stavebních materiálů se tržby zvýšily o 0,3 procenta po lednovém propadu o 0,6 procenta.

Prodej aut v únoru stoupl o 0,3 procenta, a vyrovnal tak pokles tržeb obchodů s elektronikou a domácími spotřebiči o 0,2 procenta. Tržby obchodů se stavebním materiálem a zahradním vybavením vzrostly rovněž o 0,3 procenta, zřejmě díky zájmu o nářadí na úklid sněhu. V lednu stouply dokonce o 1,4 procenta.

Obrat obchodů s nábytkem a obchodů s oděvy po lednovém poklesu vzrostl o 0,4 procenta. Vyšší byly i tržby obchodů se sportovním zbožím a tržby restaurací, naopak tržby obchodů s potravinami a nápoji klesly. Snížily se i tržby internetových obchodů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK