Loni BMW zvýšila odbyt o 6,4 procenta na 1,96 milionu vozů. Podařilo se jí to hlavně díky poptávce v Číně a ve Spojených státech.
Provozní zisk automobilové divize BMW za čtvrté čtvrtletí navzdory vyššímu odbytu klesl o 14 procent na 1,77 miliardy eur (48,3 miliardy Kč). Firma to vysvětlila investicemi do úsporných palivových technologií a nových modelů. Analytici podle agentury Reuters čekali hlubší pokles ziskovosti. Podrobné výsledky firma oznámí 19. března.
BMW již dříve uvedla, že Čína se loni stala jejím největším trhem a vystřídala na této pozici Spojené státy. Prodej v Číně se loni zvýšil o téměř pětinu na více než 390.000 vozů.
Konkurenční automobilce Audi ze skupiny Volkswagen loni vzrostl prodej o osm procent na 1,57 milionu vozů. Audi chce zvýšit roční prodej na více než dva miliony vozů do roku 2020. Třetí příčka mezi prodejci luxusních aut patří automobilce Mercedes-Benz z koncernu Daimler, která loni zvýšila prodej o 11 procent na nový rekord 1,46 milionu.