Eurovia v tendru zvítězila s nejnižší nabídkou mezi sedmi uchazeči, uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která zakázku zadala. Stavební práce by v případě, pokud nikdo z neúspěšných uchazečů výsledek soutěže nenapadne, měly začít ještě během března. Ukončení prací předpokládá správa železnic napřesrok v září.
Stavba druhé koleje v úseku je součástí modernizace železničního spojení mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Kromě vyšší kapacity tratě se po rekonstrukci kolejiště zvýší o zhruba 60 kilometrů maximální traťová rychlost projíždějících vozidel na 160 kilometrů za hodinu. Současné železniční přejezdy na trase budou nahrazeny bezpečnějším mimoúrovňovým křížením s výjimkou přejezdu u zastávky Řípec-Dráchov.
Výrazné proměny se dočká železniční stanice Soběslav, ve které se vybuduje jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště o délce 300 metrů. Přístup cestujících k vlakům bude podchodem se schodišti a výtahy a ve stanici bude postavena nová technologická budova.
Práce budou zahrnovat modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení. Pro projekt se počítá s využitím dotací z evropského Operačního programu Doprava.