Škoda chce v Evropě zvýšit tržní podíl ze tří na více než pět pct

17.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

M. Boleslav 17. března (ČTK) - Škoda chce zvýšit svůj tržní podíl v Evropě na více než pět procent. Evropa má nadále zůstat hlavním trhem značky. Na tiskové konferenci to dnes uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Loni automobilka v západní Evropě zvýšila podíl o 0,2 bodu na 3,2 procenta, ve střední Evropě měla podíl 19 procent.

Za první dva měsíce roku prodej značky vzrostl téměř o 11 procent a pokračoval tak v růstu z druhé poloviny minulého roku. Přesto za rok 2013 kvůli náběhu nových modelů celkový prodej klesl o dvě procenta na 920.800 aut.

Rozhodující pro růstový kurz značky zůstane podle Vahlanda Čína, kde letos zahájí prodej klíčového modelu Octavia, který se začal vyrábět ve společnosti Shanghai VW v jihočínském Ning-po. V zemi tak vyrábí pět modelů.

V Rusku firma nedávno zahájila výrobu modelu Rapid a v Indii před několika týdny vstoupil na trh Superb a v druhé polovině roku se objeví inovovaný Yeti.

V České republice Škoda v minulých dvou letech rozšířila výrobní kapacitu v Mladé Boleslavi pro výrobu Octavie a Rapidu, další investice chystá v Kvasinách, kde se má vedle modernizovaných modelů Superb a Yeti vyrábět i nový model, pravděpodobně velké terénní SUV označovaný Snowman.

Škoda stále počítá s tím, že bude každých šest měsíců uvádět nový model. Do budoucna podle Vahlanda počítá se silnější diferenciací modelových řad a silnějším zastoupením na trzích. Stále podle něj také platí cíl vyrábět nejméně 1,5 milionu vozů. V současnosti vyrábí sedm modelových řad.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK