Dále má zřídit jednotné místo pro transparentní nabídku nemovitostí v rámci státní správy a posléze nabídnout nepotřebný majetek k prodeji veřejnosti na jednom místě.
"Současné nastavení systému tyto cíle nenaplňuje, neboť umožňuje jednotlivým uživatelům analyzovat data pouze za jejich organizaci. Některá ministerstva navíc vedou evidenci nemovitého majetku duplicitně ve svých vlastních databázích," uvedlo MF.
Aktuálně je v systému zaevidováno 5466 budov, přičemž pouze 2808 budov má vyplněny všechny povinné údaje. Případné analytické reporty tak mohou být sestaveny pouze právě u 2808 budov. Náklady na spuštění celého systému přitom dosáhly 255 milionů korun, za rok 2013 činily náklady na provoz dalších 60,45 milionu korun.
"Budu vládě navrhovat, aby znovu uložila naplnění registru potřebnými údaji, které dosud v řadě případů chybí. Současný systém je totiž zcela neefektivní," uvedl ministr financí Andrej Babiš (ANO).
Nápad na zřízení registru se objevil v roce 2007, o rok později ho podpořila vláda. Samotný projekt od podzimu 2010 realizuje Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.