Závěrečné zkoušky proběhnou přímo na lince v Boloni. První trolejbus tam začne sloužit počátkem roku 2015, dodávka bude ukončena v létě. Finálním dodavatelem vozů je firma Iveco France.
"Naše nabídka uspěla především díky velmi dobrým referencím trolejbusů Škoda po celé Evropě, ale i díky úspěšným zakázkám pro italský trh, jako jsou projekty Řím a Cagliari," řekl Majer.
Vůz pro Boloňu bude 18metrový kloubový na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který bude vybaven optickým naváděcím systémem pro snadnější ovládání při zajíždění do zastávek. Škoda Electric dodá kompletní trakční výzbroj včetně její montáže na vůz a jeho testování. "Unikátní bude premiéra dodávky dieselelektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy Euro 6. Zařízení o výkonu 100 kW je součástí naší dodávky," uvedl manažer firmy Pavel Kuch.
Boloňa je s více než 50 vozy jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii. Ve městě rozšiřují systému této dopravy. "Italský trh je z hlediska trolejbusů velmi zajímavý. Tato vozidla slouží v 15 městech a řada dopravních podniků se chystá obnovovat vozový park nebo stavět nové linky," řekl Kuch.
Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů, které jezdí ve 30 zemích světa. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí nový bateriový elektrobus a hybridbus.
Plzeňská firma letos plánuje vyrobit více než 300 trolejbusů, třikrát více než loni. Zamíří do bulharských měst, Rigy, Bratislavy, Szegedu a ČR. V roce 2012 podnik utržil 3,3 miliardy korun, meziročně o desetinu více. Loni plánoval téměř čtyři miliardy Kč.