Nejvyšší manažeři nahrávacích společností jsou však navzdory loňskému poklesu optimističtí a podle agentury Reuters čekají další růst, hlavně díky digitálnímu stahování hudby. Loňský pokles následoval po mírném růstu tržeb v roce 2012, který byl první od roku 1999. V uplynulých letech k poklesu tržeb přispívalo hlavně rozšířené nelegální stahování hudby a pirátství.
V Japonsku se příjmy snížily o 16,7 procenta. Tato země totiž měla zpoždění v přechodu od nabídky nahrávek na hudebních nosičích, jako jsou CD, k digitálnímu stahování hudby. Zatímco prodej digitální hudby roste, prodej hudebních nosičů klesá. Japonsko mělo velký vliv na celkové údaje za celý svět, bez zahrnutí Japonska by se příjmy z prodeje hudby snížily jen o 0,1 procenta.
Povzbudivý je podle IFPI prudký růst příjmů na trhu s digitální hudbou. "Digitální trh se nadále rozšiřuje a příjmy z předplatného u služeb jako je Deezer a Spotify se zvýšily o 51,3 procenta. Poprvé tak překonaly hranici jedné miliardy dolarů," uvedla IFPI.
V Evropě se loni příjmy z prodeje hudby zvýšily, nárůst registruje také Latinská Amerika. Naopak v USA se tržby téměř nezměnily.
"I po započtení obtížné situace v Japonsku je globální nahrávací průmysl v příznivé fázi vývoje," uvedla ředitelka IFPI Frances Mooreová. "Tržby se na většině velkých trhů vrátily k růstu. Stahování hudby z internetu a předplacené služby prosperují. Spotřebitelé mají mezi různými modely a službami širší výběr, než kdykoli předtím. A digitální hudba se přesouvá do jasně identifikovatelné nové fáze, protože nahrávací společnosti, které mají licencované služby po celém světě, nyní začínají těžit z obrovského potenciálu rozvíjejících se trhů," dodala.
Vážným problémem pro hudební průmysl ale podle Mooreové zůstává pirátství. Průzkumy podle ní ukazují, že pirátský materiál si stáhl jeden ze čtyř uživatelů internetu.