Boyer, který pracuje v GM přes 40 let a dosud byl ředitelem technické divize a vývoje systémů, se s okamžitou platností stává viceprezidentem s odpovědností za globální bezpečnost produktů, sdělila GM. Na starosti bude mít zejména "rychlé identifikování a řešení otázek bezpečnosti produktů", včetně řízení svolávacích akcí, a podřízen bude přímo generální ředitelce Mary Barraové a správní radě společnosti.
Jmenováním nového šéfa produktové bezpečnosti GM integruje starost o tuto dosud roztříštěnou oblast. "Jeffovo jmenování zajistí vedení GM přímý a trvalý přístup ke klíčovým otázkám spotřebitelské bezpečnosti," uvedla Barraová ve firemním sdělení. "Pokud se zde vyskytnou překážky, Jeff bude mít pravomoc je odstranit," dodala podle agentury AP šéfka firmy.
GM za poslední dva měsíce svolala do servisů asi 3,3 milionu vozů, vesměs amerických značek. Pod silnou palbu kritiky se firma dostala kvůli únorovému problematickému svolání 1,6 milionu aut, která mají závadu na zapalování. Ukázalo se, že GM o této závadě věděla už od roku 2001.
Automobilka v únoru nejprve svolala zhruba 780.000 vozů a později opatření rozšířila na více než 1,6 milionu aut amerických značek, jako je Cobalt, Pontiac G5, Saturn Ion a dalších. Přepínač u zapalování svolávaných automobilů se za určitých okolností mohl samovolně přesunout ze zapnuté polohy do vypnuté, což zastavilo motor a vyřadilo většinu systémů napájených elektřinou, včetně posilovače řízení, posilovače brzd a airbagů.
Na GM se kvůli opožděnému svolání vozů k opravám snesla kritika a firmu začaly vyšetřovat americké federální úřady i výbory Kongresu. Automobilka nyní čeká vlnu žalob od poškozených zákazníků.
Kvůli případu je pod palbou kritiky i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování. Úřad přitom za posledních deset let dostal na tento problém stovky stížností od spotřebitelů a podnikl vlastní vyšetřování dvou smrtelných nehod způsobených vadou zapalování.