Zprovoznění tunelu závisí také na výsledku arbitráže, kterou vede Praha se stavební firmou Metrostav. Právě kvůli tomu se v pátek mimořádně sejde zastupitelstvo, které by mělo projednat seznam prací za 1,3 miliardy nutných k dokončení stavby. Praha jej pak na začátku dubna předloží rozhodčímu soudu. Schválení materiálu je podle Nouzy cestou k obnovení loni zastavených prací na tunelovém komplexu.
Zakázku na vybudování velínů, bez nichž by se provoz v Blance nemohl rozjet, má získat ČKD Praha DIZ, a to v jednacím řízení bez uveřejnění, v němž je osloven jen jeden dodavatel. To je sice podle vedení Prahy i firem legitimní způsob zadávání zakázek, někteří pražští radní ale za obdobný postup při výběru dodavatele čelí v kauze opencard trestnímu stíhání. A nynější vedení města se kvůli možnému střetu se zákonem užšího výběru obávalo. "Je třeba přijmout zodpovědnost," řekl už dříve ČTK Nouza, který problematiku Blanky řeší.
Podle některých kritiků především z řad opozice potrvá vybudování a zkoušky nutné k provozu velínů několik měsíců. Termín zprovoznění Blanky stanovený na konec léta proto považují za nereálný.
Problematický tunelový komplex vyjde Prahu na zhruba 36 miliard.