"Jsme velmi rádi, že můžeme pokračovat v modernizaci uzlu Plzeň, který jsme nultou etapou už úspěšně zahájili v roce 2011," uvedl Topol. Půjde hlavně o kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, která umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h na hlavních kolejích.
Jde o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží a navazujících úseků. Stavba zahrnuje i kompletní obnovu železničního spodku a odvodnění, výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou nástupišť. Pro lepší přístup cestujících bude vybudován nový východní podchod a přestavěn zavazadlový tunel. Modernizací projde i most zvaný Gambrinus přes ulici U Prazdroje. "Stavba výrazně zvýší bezpečnost provozu v uzlu Plzeň díky novému zabezpečovacímu zařízení, pro nějž bude postavena nová budova ústředního stavědla, ale i mnoho dalších technologických zařízení," dodal Topol.