Analytici v průzkumu agentury Reuters předpokládali, že celkový příjem za tři měsíce k 28. únoru bude nižší a dosáhne 6,69 miliardy dolarů. Odhady překonal i zisk z pokračujících operací. Stoupl o tři procenta na 685 milionů dolarů, což odpovídá 76 centů na akcii. Analytici podle společnosti FactSet očekávali zisk o čtyři centy na akcii nižší.
Nike se připravuje na červnový začátek fotbalového mistrovství světa v Brazílii, přišel s novými výrobky a masivně investoval do marketingu. Tržby mu stouply ve všech zeměpisných oblastech, včetně Číny, kde se kvůli tvrdé konkurenci v minulosti potýkal s problémy. Výrazný nárůst v příjmech zaznamenal i v západní Evropě, kde soupeří s německou společností Adidas.
Nike se ale potýká se silnějším dolarem, který snižuje hodnotu jejích příjmů a zisku v zahraničí. Finanční ředitel Donald Blair ve čtvrtek analytikům sdělil, že tento jev bude v současném období na výsledky dopadat ještě víc.
Rozvíjející se trhy v Číně, východní a střední Evropě se na příjmech společnosti podílejí zhruba z 30 procent, napsal Reuters. Akcie společnosti ve čtvrtečním prodlouženém obchodování klesly o tři procenta.