Investice představuje první velké rozšíření zahraniční výroby Hyundai za více než dva roky. "Vzhledem k vyhlídkám na růst poptávky v Číně potřebujeme postavit novou továrnu, abychom si udrželi svůj stabilní desetiprocentní podíl na čínském trhu," uvedla firma.
Hyundai se podle agentury Reuters v poslední době soustředila spíše na zlepšování kvality než na rozšiřování výroby, aby se vyhnula podobným problémům se svoláváním vozů, jaké zasáhly například japonského rivala Toyota Motor. Analytici se však domnívají, že nyní bude automobilka uvažovat o dalších továrnách ve Spojených státech, v Číně i v jiných zemích, aby udržela krok s rostoucí poptávkou.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia Motors tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Výstavbou nové továrny stoupne výrobní kapacita těchto dvou firem v Číně na 2,3 milionu vozů ročně z předpokládaných dvou milionů vozů ročně na konci letošního roku. Výstavbu továrny ještě musí schválit čínská vláda.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.