Přepínač u zapalování svolávaných automobilů se za určitých okolností může samovolně přesunout ze zapnuté polohy do vypnuté, což zastaví motor a vyřadí většinu systémů napájených elektřinou, včetně posilovače řízení, posilovače brzd a airbagů. Rozšíření svolávání se týká zejména Spojených států, kde zahrnuje 824.000 vozů.
Automobilka se kvůli problému se zapalováním, se kterým je spojeno minimálně 12 úmrtí, stala terčem ostré kritiky. Ukázalo se totiž, že GM se o potížích dozvěděla již v roce 2001. Se svoláváním vozů k opravě přitom začala až letos v únoru.
Firmu proto začaly vyšetřovat americké federální úřady i výbory Kongresu. Příští týden bude před jedním z výborů vypovídat generální ředitelka GM Mary Barraová.
Kvůli případu je pod palbou kritiky i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování. Úřad přitom za posledních deset let dostal na tento problém stovky stížností od spotřebitelů a podnikl vlastní vyšetřování dvou smrtelných nehod způsobených vadou zapalování.