Policie zatím nezaznamenala problémy v dopravě. "Dálnice D1 je v tuto chvíli zcela průjezdná bez jakýchkoliv komplikací. Nehlásilo nám nic ani jedno dálniční oddělení," uvedla před 12:30 mluvčí středočeské policie Štěpánka Zatloukalová.
Dělníci postupují od 49. kilometru u Psářů směrem ke Šternovu na 41. kilometru a zatím nestáhli dopravu do jednoho pruhu na celém úseku, aby co nejméně omezovali provoz. "Je to stažené do jednoho pruhu od 49. do 48. kilometru, rozměřují to a začínají dávat první svodidla," uvedl Čásenský. Za 48. kilometrem směrem na Prahu řidiči zatím jezdí bez omezení v režimu dva plus dva. Postupně se ale bude úsek s jedním pruhem prodlužovat.
Doprava bude svedena na polovinu dálnice od 6. dubna, kdy dělníci začnou stejně jako v dalších dvou úsecích mezi Loktem a Hořicemi a mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem na druhé polovině dálnice odstraňovat původní vozovku a nahrazovat ji novým povrchem. Zcela bude proto uzavřen jízdní pás ve směru na Brno a provoz se přesune do druhé poloviny dálnice, kde se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Levý pruh bude široký 2,5 metru a pravý 3,15 metru.
Režim střídavé jízdy, který má zamezit souběžné jízdě vozidel v obou pruzích, už platí od neděle mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66). Řidiči v těchto úsecích mohou používat oba pruhy, ale vždy jen tak, aby nejela dvě vozidla vedle sebe. Na bezpečnostní opatření motoristy upozorňují nové dopravní značky, které se používají například v sousedním Německu.
Po nejvytíženější tuzemské dálnici přes Vysočinu denně projede kolem 35.000 aut, blíže k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. Dálnice D1 je zhruba deset let za životností. Rekonstrukce začala loni. Oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát asi 14 miliard korun.