Zveřejněné zjištění je v rozporu s informacemi, které poskytl technik automobilky Ray DeGiorgio při soudním řízení v roce 2013. Kvůli závadě zapalování zahynulo 13 osob a automobilka svolala ke kontrole 2,6 milionu vozů.
Generální ředitelka GM Mary Barraová bude v úterý vypovídat před výborem Sněmovny reprezentantů a ve středu v Senátu. Podle textu zveřejněného dnes na internetových stránkách sněmovního výboru pro energii a obchod se Barraová omluví za problémy, které defekt způsobil. Podle agentury Reuters ale zatím nemá odpovědi na to, proč automobilce trvalo deset let, než závadu zjistila.
Vypovídat bude také šéf Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) David Friedman. Úřad je pod palbou kritiky za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování. Friedman ve své výpovědi uvádí, že úřad neměl důležité informace k tomu, aby mohl tuto závadu identifikovat. Pokud by GM poskytla veškeré informace dřív, NHTSA by podle něj pravděpodobně změnila svůj přístup k vyšetřování závady.
Automobilka se o potížích se zapalováním dozvěděla již v roce 2001. Svolávání vozů však zahájila až letos v únoru. V roce 2006 výrobce spínačů, firma Delphi Automotive, konstrukci spínače upravil a DeGirogio tvrdil, že automobilka určitě změnu neschválila. Dokumenty poskytnuté vyšetřovacímu výboru však ukazují, že technici nový design spínačů schválili.
Závada na spínači způsobila, že zapalování se mohlo samovolně vypnout. Zastavil se tak motor a vypnula většina elektronických systémů. Vypnutí může vést až k selhání airbagů.