Vláda hodlá zmírnit i některá kritéria pro výpočet daní malých podniků a očekává, že díky tomu některým firmám klesnou daně až o polovinu. Nižší daně mají platit až do konce roku 2016.
Známky oslabování ekonomického růstu v Číně znervóznily investory po celém světě a vyvolaly spekulace, že bude potřeba čínskou ekonomiku podpořit dalším stimulačním balíčkem. Vláda v březnu uvedla, že jejím cílem pro letošní rok je hospodářský růst kolem 7,5 procenta. Nicméně část analytiků se domnívá, že růst bude pomalejší.
Zrychlení výstavby železnic má podpořit investice, které jsou největším motorem čínské ekonomiky. Jejich růst ale v posledním desetiletí zpomaluje, protože země se snaží svou ekonomiku více zaměřit na spotřebu. Investice do železnic mají být částečně financovány bankovními úvěry. Vláda bude letos také financovat výstavbu 6600 kilometrů nových tratích prostřednictvím emise dluhopisů v objemu 150 miliard jüanů (482,1 miliardy Kč).
Železniční projekty se v posledních letech staly spíše ostudou Číny, a to kvůli korupci a vysokému zadlužení. Problémy nakonec vyústily v sérii korupčních skandálů na ministerstvu železnic, které bylo loni v březnu rozpuštěno. Na projekty v této oblasti nyní dohlíží společnost China Railway Corporation.