"Musíme dát do souladu právní normy. Legislativní proces v ČR má běžné standardy a lhůty a my uděláme všechno pro to, aby se nám tento proces podařilo nastartovat k 1. lednu 2015," uvedl Prachař. Výhodou státního podniku je to, že může hospodařit i s jinými příjmy než jsou peníze ze státního rozpočtu a může si ku příkladu brát půjčky.
Rakouský správce silnic rovněž spravuje mýtný systém a kontroluje mýtné platby, což v Česku pro ŘSD zajišťuje soukromá společnost Kapsch. Právě touto cestou chce ministerstvo dopravy transformovat a doufá, že se potřebná změna struktury stihne ještě před vyhlášením výběrového řízení na desetiletý provoz mýtného systému po ukončení smlouvy s Kapschem po roce 2016.
O post v ŘSD ve středu přišla většina členů vedení. Nový generální ředitel odvolal například ředitele provozního úseku Tomáše Kaase, šéfa kanceláře generálního ředitele Lukáše Zrůsta nebo Jiřího Majera, který do nedávna organizaci z pověření ministra Prachaře vedl a který ve středu dále přišel o post ředitele výstavby.
Výkonnost a fungování ŘSD podle Kubiše masovým propouštěním ve vedení společnosti ohrožena nebude.
"Jednak věřím, že dojde k předání informací mezi klíčovými lidmi - těmi co odcházejí a těmi co nastupují. Zároveň nechceme rozpouštět žádné týmy ale naopak bychom s nimi rádi pracovali," uvedl Kubiš. Konkrétní jména odvolaných manažerů ŘSD ale odmítl uvést. Zároveň odmítl uvést jména nových členů vedení s tím, že do funkcí dosud nebyli oficiálně jmenováni.
cfr mal