"Snažili jsme se tomuto sporu zabránit. Proběhlo několik jednání se společností Kapsch a výsledkem těchto jednání je dohoda o narovnání," uvedl Prachař. Tato dohoda se vrací k ceně 237 korun za jednu jednotku a rok provozu, kterou v polovině loňského roku s Kapschem dojednalo bývalé vedení ŘSD. Firma tehdy kývla na razantní snížení ceny za provoz těchto jednotek z původních 1400 korun na 237 korun, což je cena, kterou stanovil znalecký posudek. Kvůli personálním změnám na ŘSD ale zůstala dohoda bez podpisu.
Snížením ceny se státu ušetří sto milionů korun, uvedl Prachař s tím, že o další zhruba tři miliony korun by stát přišel kvůli placení soudních nákladů v arbitráži s Kapschem, kterou by pravděpodobně prohrál.
Palubní jednotky (OBU jednotky) umožňují komunikaci vozidla s mýtnými branami a jejich prostřednictvím se mýtné na dálnicích platí. Celkem jich je v systému zaregistrováno 695 tisíc, jen ale za prvních 530 tisíc dosud stát společnosti platil. Úředníci totiž před spuštěním mýtného systému podcenili zájem ze strany dopravců.
Sedminásobné snížení ceny Kapsch zdůvodnil tím, že u dodatečného balíku OBU jednotek jde především o málo užívané palubní jednotky v držení zahraničních dopravců. Ti přes Česko projíždějí jen výjimečně, a náklady na jejich provoz v systému jsou tak nižší než u původních jednotek. Aktuální dohoda už počítá s i s dalšími jednotkami, které v systému přibudou do roku 2017. Hodnotu celkových nákladů na provoz nadpočetných jednotek odhadlo ministerstvo dopravy na 183 milionů korun.