Ministr tak vyhověl rozhodnutí rozkladové komise MD, která řešila odvolání proti stavebnímu povolení. Rozkladová komise při rozhodnutí vycházela i z rozsudku městského soudu v Praze. "Případem se zabývala rozkladová komise a nemám jediný důvod její práci zpochybňovat," sdělil ČTK ministr dopravy Prachař.
Podle názoru rozkladové komise se podstatně změnily okolnosti, které původně vedly k potvrzení vydaného stavebního povolení. Zmiňuje mj. rozhodnutí městského soudu, který dal za pravdu ekologům, s tím, že se resort řádně nezabýval námitkou na požadavek výsadby popínavých rostlin u protihlukových stěn.
"Řádné vypořádání se s takto vzniklým skutkovým stavem vyžaduje nové věcné rozhodnutí správního orgánu prvního stupně a to zejména při definování jednotlivých podmínek stavebního povolení ve vztahu k hlukové zátěži obyvatelstva stavbou a k existenci zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů," uvádí se v rozhodnutí MD.
Ministerstvo dopravy v minulosti vydalo stavební povolení na tento úsek R49 s tím, že se spokojilo pouze s vyjádřením města Holešov, přičemž mělo mít i vyjádření Zlínského kraje. To ale bylo resortu doručeno až v lednu letošního roku. Proto komise rozhodla, že bylo stavební povolení vydáno předčasně, uvedl mluvčí MD Martin Novák. Celý proces se tak nyní vrací na začátek.
Silnice R49 má vést z Kroměřížska na Valašsko a má se napojit na slovenskou dálniční síť k Púchovu. Trasa je součástí evropské dopravní sítě TEN-T. Celkové náklady se pohybují v řádu desítek miliard korun, úsek Hulín - Fryšták přijde včetně výkupu pozemků asi na devět miliard Kč. ŘSD stavbu slavnostně zahajovalo už v září 2008. Brzdil ji ale nedostatek peněz a ekologové, kteří napadli vydané stavební povolení. Silnici považují za nepotřebnou a přírodě škodlivou.