Asociace: Tržby i návštěvnost skiareálů klesly v průměru o 30 pct

08.04.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 8. dubna (ČTK) - Tržby i návštěvnost lyžařských areálů v letošní zimní sezoně meziročně klesly v průměru o 30 procent. Výsledky se ale výrazně liší podle velikosti středisek a oblasti. Lyžovalo se v průměru 97 dnů oproti obvyklým 124. Na tiskové konferenci to dnes oznámila Asociace horských středisek (AHS).

Špatné lyžařské podmínky uplynulé zimy podle asociace neovlivní zásadním způsobem plánované investice do areálů. Jen necelá čtvrtina z nich je odloží, 38 procent skiareálů velikost plánovaných investic mírně sníží a 39 procent bude v investiční činnosti pokračovat podle plánu.

"V uplynulé sezoně se kvůli počasí zasněžovalo v průměru pouze 26 dnů," uvedl ředitel asociace Libor Knot. Areály musely vyrábět kompletně sníh nadvakrát. V prosinci na samém začátku sezony a znovu na konci ledna poté, co déšť smyl všechnu sněhovou pokrývku. Podle něj dopad této zimy zmírnily předchozí investice do zasněžování, sjezdovek a zázemí, které se v minulých letech pohybovaly ročně na úrovni téměř jedné miliardy korun. Uplynulá zima patřila k nejsušším za posledních sto let.

Právě zasněžování přitáhlo v zimě lyžaře do větších areálů. Podle asociace na jednu korunu utracenou ve skiareálu navazuje dalších sedm korun utracených v horském středisku. Následky teplé zimy tak pociťují i poskytovatelé dalších navazujících služeb.

Návštěvnost skiareálů dosahovala v průměru 70 procent minulé sezony. Rozdíly mezi malými a velkými středisky byly ale velké. V závislosti na místních podmínkách se návštěvnost pohybovala od 35 do 82 procent minulé sezony. Nejlepší podmínky letos panovaly v polovině února, kdy byly v provozu tři čtvrtiny kilometrů sjezdovek.

Podle nedávné studie poradenské společnosti Mag Consulting vedly špatné lyžařské podmínky na českých horách k vysokým poklesům tržeb řady lyžařských areálů, hotelů a penzionů. Proti minulým letům podle studie utratili lyžaři a turisté na horách zhruba o 20 miliard korun méně. Špatná sezona naopak nahrála prodejcům zahraničních zájezdů. Cestovní kanceláře také očekávají navýšení prodejů letních zájezdů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK