Ta za stavbu požadovala 447 milionů korun. Podle SŽDC ale nesplnila zadávací podmínky. Původně společnost zvažovala odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), od tohoto záměru ale nakonec ustoupila.
Skanska stále pokládá své vyloučení za neférové, řekla dnes ČTK mluvčí společnosti Lucie Laňková. Odvolání ale nepodala proto, že nechtěla brzdit stavební činnost na železnici a čerpání dotací z Evropské unie a zároveň nechce ztrácet čas a peníze bojem s ÚOHS.
V tom je Skanska podle mluvčí poučena rozhodnutím antimonopolního úřadu v případě stavby železničního tunelu Ejpovice. Poukázala tím na případ jedné z největších železničních zakázek v posledních letech, ve které kvůli změně technologie ražby tunelu zvítězil konkurenční Metrostav. Skanska považovala vítěznou nabídku Metrostavu za podnákladovou a zhruba rok se marně domáhala nápravy u ÚOHS. Zároveň uvedla, že rekonstrukce strakonické stanice má se stavbou tunelu na trase Rokycany - Plzeň podobné rysy s tím rozdílem, že tentokráte je v roli uchazeče s lacinější nabídkou a pozměněným stavebním postupem právě Skanska.
Součástí zakázky na modernizaci stanice ve Strakonicích je kompletní rekonstrukce staničních kolejí a výhybek, vzniknou dvě nová částečně zastřešená ostrovní nástupiště a k nim podchod pro pro cestující. Pro stavbu se předpokládá využití dotací z Operačního programu dopravy.