"Dnes sjede z výrobní linky TPCA poslední kus starého modelu s pořadovým číslem 2,359.375," řekl Kňava. Automobilka nedávno na autosalonu v Ženevě představila nové vozy Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, do jejichž uvedení investovala zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje. Do konce léta chce firma přijmout 700 lidí na dělnické pozice.
Nová miniauta budou k dostání ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Počet použitých dílů vzrostl o pětinu, celkově pochází 80 procent komponent z ČR a 16 procent z Polska.
Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.
Proti předchozí generaci slibují nové modely větší možnost individualizace, větší množství barevných provedení i bohatší výbavu. Například Aygo poskytuje v exteriéru asi deset částí, které lze snadno nahradit díly jiné barvy či provedení, aby si zákazníci mohli nakonfigurovat vůz podle vlastního vkusu.
Automobilka TPCA vyrábí malé městské vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 milionu aut, z toho 765.862 vozů Aygo, 799.033 Peugeot 107 a 764.289 Citroën C1. Největším odbytištěm je Francie s podílem 19 procent, následuje Itálie a Británie.