Analytici v průzkumu agentury Reuters předpokládali, že konglomerát za poslední rok do konce letošního března vytvoří provozní zisk 292 miliard jenů.
Čistý zisk za finanční rok dosáhl 120,4 miliardy JPY (23,3 miliardy Kč). Po dvou letech těžkých ztrát, které dohromady dosáhly 15 miliard dolarů, se tak společnost vrátila do černých čísel, podotkl na webu list Wall Street Journal. Tržby stouply o šest procent, což firma vysvětluje vlivem slabšího jenu, solidním byznysem spojeným s automobilovým průmyslem a vyšší domácí poptávkou po produktech souvisejících s výstavbou domů před dubnovým zvýšením daně z obratu v Japonsku.
Panasonic v uplynulém roce podle médií překvapil investory rychlostí restrukturalizace, která ho má zbavit neziskových aktivit. Firma se stáhla z výroby plazmových displejů, přestala vyvíjet chytré telefony pro spotřebitele a mimo jiné prodala zařízení na výrobu čipů. Místo toho se hodlá více zaměřovat na průmyslové produkty s vyšší marží, jako jsou třeba autobaterie, podotkl Reuters.
Pro aktuální finanční rok do března 2015 konglomerát předpokládá, že mu provozní zisk opět stoupne, a to o 1,6 procenta.