Zprovoznění tunelu závisí nejenom na vybudování velínů. Klíčovou roli hraje především arbitráž mezi Prahou a stavební firmou Metrostav. Rozhodčí soud nedávno Metrostavu nařídil, aby stavbu dokončil do pěti měsíců. Praha má naopak stavební společnosti zaplatit přes čtyři miliardy korun. Metrostav stavbu zahájí ve středu. Kolik času si vyžádá technologické vybavení, ČKD Praha DIZ dosud neuvedla.
ČKD Praha DIZ, která je dodavatelem technologické části tunelu Blanka, získala zakázku na stavbu velínů v jednacím řízení bez uveřejnění, v němž je osloven jen jeden dodavatel. To je sice podle vedení Prahy i firem legitimní způsob zadávání zakázek, někteří pražští radní ale za obdobný postup při výběru dodavatele čelí návrhu na obžalobu. A nynější vedení města se kvůli možnému střetu se zákonem užšího výběru obávalo. "Je třeba přijmout zodpovědnost," řekl už dříve ČTK Nouza, který problematiku Blanky řeší.
Podle některých kritiků především z řad opozice potrvá vybudování a zkoušky nutné k provozu velínů několik měsíců. Termín zprovoznění Blanky stanovený na konec léta proto považují za nereálný.
Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011.