Seznam loni zvýšil tržby o tři procenta na 2,91 miliardy Kč

30.04.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 29. dubna (ČTK) - Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby o tři procenta na 2,91 miliardy Kč. Zisk před zdaněním mírně klesl na 930 milionů Kč. Uvedli to zástupci společnosti na dnešní tiskové konferenci.

I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti přes 30 procent. Zhruba čtvrtinu zaujímají příjmy z bannerové display reklamy umisťované na službách, jako jsou Novinky.cz nebo Super.cz a podobný podíl generují oborové inzertní servery Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a další. Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl 20 procent.

Kromě produktových inovací představil loni Seznam.cz i několik nových reklamních možností. Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti ve více než 1000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům vyplácí. Přináší jim až 50 procent nárůst efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 procent.

Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,8 milionu uživatelů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK