Největší americká automobilka General Motors zvýšila prodej proti loňskému dubnu o sedm procent na více než 254.000 vozů. Nárůst zaznamenaly všechny čtyři hlavní značky skupiny - Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC. Údaje nenaznačují, že by skandál s opožděným stahováním vozů s vadným spínačem zapalování odbyt GM výrazněji poznamenal, řekli analytici agentuře Reuters.
Americké dvojce Ford Motor se sice odbyt snížil o jedno procento, Chrysler ale díky meziročnímu nárůstu prodeje značky Jeep o 52 procent vykázal celkové zvýšení odbytu o 14 procent. Všichni američtí výrobci zaznamenali zvláště silnou poptávku po tradičních velkých amerických vozech typu SUV a pickupů.
Japonská jednička Toyota prodala o 13 procent vozů více než před rokem. Nejvýraznější zlepšení hlásil Nissan, jehož odbyt vzrostl o více než 18 procent.
Menší prodejci na americkém trhu měli smíšené výsledky. Prodej německého Volkswagenu pokračoval v propadu osmiprocentním tempem, jeho dceřiná firma Audi ale prodala o 19 procent více než před rokem. Odbyt vozů jihokorejské Hyundai stoupl o čtyři procenta.
Analytici očekávají podle anket agentur meziroční růst celého trhu o nejméně 8,5 procenta na celoroční tempo přes 16 milionů vozů.. To by znamenalo nejlepší duben od roku 2005.
Kvůli nezvykle tvrdé zimě se prodej za celé první čtvrtletí zvýšil jen o 1,4 procenta. Trh ale obnovil růst již v březnu díky silnému oživení ve druhé polovině měsíce a růst by měl podle expertů ve zbytku roku pokračovat. Za celý rok by měl prodej překonat hranici 16 milionů vozů po loňském tempu 15,6 milionu.