Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) navrhla prodloužit minimální dobu nahrávání rozhovorů v pilotní kabině ze současných dvou hodin na 20 hodin. Má to zabránit přepsání starší komunikace, která by mohla obsahovat důležité důkazy, a usnadnit tak objasňování případných leteckých neštěstí.
Všechna dopravní letadla mají dva záznamníky parametrů letu, jeden pro nahrávání komunikace v pilotní kabině a druhý pro zaznamenávání letových údajů. Každý z nich je vybaven nouzovým výstražným zařízením, které začne vydávat signály, jakmile se dostane do vody.
EASA také přesunula lhůtu pro prodloužení životnosti baterií u těchto podvodních lokačních zařízení (ULB) ze 30 na 90 dní. S touto změnou od roku 2018 již dříve podle Reuters souhlasila Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), která koordinuje bezpečnostní standardy. EASA ale původně dávala evropským provozovatelům pro zavedení změny jeden rok navíc.
Dnes zveřejněné návrhy EASA zároveň podporují doporučení, se kterými přišli francouzští vyšetřovatelé po zmizení letadla Air France v roce 2009 v Atlantiku a která dosud zůstávají předmětem jednání regulátorů. Mimo jiné se týkají přidání nové frekvence pro nouzové signální zařízení, což by mělo usnadnit lokalizaci černých skříněk pod vodní hladinou, kde se nižší frekvence šíří na větší vzdálenost.
Návrhy se objevily v dnes zveřejněné expertize EASA. Předloženy byly Evropské komisi, která je použije jako základ pro návrhy změn v zákonech, napsal Reuters.