Společnost plánuje zvýšit roční prodej vozů Jeep do roku 2018 na 1,9 milionu z loňské úrovně 728.000. Jeho výroba se výrazně rozšíří mimo Spojené státy a na trh přijde řada nových modelů, uvedl šéf divize Chrysler Mike Manley. "Dnes jsme okrajovým hráčem, protože jsme pouze dovozovou značkou," řekl Manley podle agentury Reuters.
Alfa Romeo by měla prodej v rámci plánu zvýšit pětinásobně na 400.000 vozů a za nákladů pěti miliard eur (137 miliard Kč) uvést na trh osm nových modelů, uvedl šéf této divize Harald Wester. "Chceme, aby se Alfa stala měřítkem proti tomu nejlepšímu, co může nabídnout německý automobilový průmysl," řekl Wester novinářům.
Fiat získal plnou kontrolu nad Chryslerem počátkem tohoto roku a vytvořil tím sedmého největšího výrobce aut na světě. Skupina doufá, že ziskové americké operace a úspory z rozsahu přispějí k oživení ztrátových evropských aktivit. Skupina očekává, že po uskutečnění plánu bude schopna konkurovat dominantním světovým automobilkám General Motors, Volkswagen a Toyota.
Šéf skupiny Sergio Marchionne chce napodobit větší konkurenty a budovat globální značky. Chce zejména expandovat na rychle rostoucím a velmi ziskovém trhu prémiových značek.
Jeep a italské značky Maserati a Alfa Romeo by měly skupině pomoci hlavně k expanzi v Asii. Na nejdynamičtějším trhu světa má Fiat Chrysler stále velmi slabou pozici.
Analytici podle Reuters odhadují, že plán globalizace a přepracování značek si vyžádá kapitálové náklady nejméně osmi miliard eur ročně (téměř 220 miliard Kč). Plán prudkého zvýšení prodeje značek Jeep a Alfa Romeo však někteří z nich pokládají za nereálně ambiciózní.
Vysoké investice bude muset skupina vydat v době, kdy evropský automobilový trh zápasí o oživení z šestiletého propadu a poptávka na nejdůležitějších rozvojových trzích Fiatu v čele s Brazílií slábne. Skupina je navíc zatížena dluhem takřka deset miliard eur.
Podle analytiků má na asijském trhu největší šanci Jeep, světoznámý následník legendárního armádního vozu z druhé světové války. Jeep se nyní vyrábí ve čtyřech závodech v USA a firma chce jejich počet během pěti let rozšířit na deset provozů v šesti zemích. Oznámila již plány jejich výstavby v Brazílii a Číně.