Britský E.ON dostal rekordní pokutu za špatné prodejní praktiky

16.05.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 16. května (ČTK) - Energetická společnost E.ON musí zákazníkům ve Velké Británii vrátit 12 milionů liber (404 milionů Kč) jako odškodné za to, že poskytovala nesprávné informace. Oznámil to dnes tamní regulační úřad Ofgem. Jde zřejmě o největší takový postih, jaký byl v Británii kdy vyměřen energetickým firmám.

Společnost E.ON UK, kterou vlastní německá skupina E.ON, patří do takzvané velké šestky největších poskytovatelů elektřiny v Británii. Firma podle regulátora nedokázala dostatečně vyškolit a kontrolovat zaměstnance, což způsobilo, že zákazníci dostávali nesprávné informace.

Náhradu ve výši přibližně 35 liber (skoro 1200 Kč) tak dostane každá ze zhruba 330.000 domácností, mezi nimiž jsou kromě rodin s nízkými příjmy i penzisté a invalidé.

Společnost se omluvila a uvedla, že zjedná nápravu. Ofgem nenašel žádný důkaz, že vysocí manažeři se mylné informace snažili poskytovat záměrně. Protože firma souhlasila s vyplacením odškodného, regulátor jí uloží pouze formální pokutu ve výši jedné libry, citovala z vyjádření Ofgem agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK