Vládní úřady automobilku rovněž podrobí bezprecedentně zpřísněnému dozoru nad bezpečností vozů a kontrole plnění slibů oprav. Ministerstvo k těmto rozhodnutím dospělo v rámci vyšetřování aféry, která znepokojila veřejnost, pobouřila politiky a nové vedení automobilky přiměla k razantním změnám systému kontroly a oprav závad.
GM kvůli závadě na spínači zapalování svolala v minulých měsících do servisů celkem 2,6 milionu menších vozů. Automobilku kvůli tomu vyšetřují americké federální úřady i výbory tamního Kongresu. Terčem kritiky se ale stal i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování, ačkoli dostal na tento problém za posledních deset let stovky stížností.
Automobilka ve čtvrtek svolala do servisů po celém světě kvůli různým závadám další skoro tři miliony vozidel. Nejnovější pětice svolávacích akcí souvisí s možnými problémy u hydraulických brzd a s případnými závadami u zadních nebo předních světel, případně u stěračů. Společnost uvedla, že nejnovější kroky jsou výsledkem jejího zvýšeného důrazu na bezpečnost po skandálu kolem opožděné svolávací akce.
Čistý zisk automobilky v prvním čtvrtletí kvůli nákladům souvisejícím se svoláváním vozů k opravám klesl na zhruba 108 milionů dolarů (2,2 miliardy Kč) z 873 milionů USD před rokem. Loni firma vydělala 3,8 miliardy dolarů, což je více než stonásobek udělené pokuty.