"Díky této dohodě dosáhneme svého dlouhodobého cíle rozvoje, kterým byl vstup na český trh," uvedl místopředseda představenstva Nay Ján Tomáš. Na českém trhu hodlá společnost zachovat značku Electroworld.
Prodejny Electroworld v ČR a na Slovensku v uplynulém finančním roce, který skončil koncem dubna, hospodařily podle Nay se ztrátou 5,6 milionu liber (188 milionů korun) při tržbách 129 milionů liber. Slovenská síť převezme prodejny konkurenční sítě se všemi závazky a zaměstnanci.
Dokončení transakce se očekává v průběhu léta a podléhá kromě jiného souhlasu antimonopolních úřadů. "Je to velký krok k dosažení našeho cíle, kterým je vedoucí postavení ve střední Evropě. Tato akvizice znamená zdvojnásobení obratu skupiny Nay," dodal předseda představenstva slovenského řetězce Peter Zálešák. Po ovládnutí sítě Electroworld dosáhne roční obrat Nay částky 300 milionů eur (více než osm miliard korun).
Prodejny Electroworld v ČR a na Slovensku představovaly pro Dixons Retail malou část podnikatelských aktivit. "Jsem šťasten, že se nám podařilo zajistit silnou budoucnost pro Electroworld, který bude schopen prosperovat jako část Nay Group ve střední Evropě," řekl generální ředitel Dixons Retail Group Sebastian James.
Společnost Nay byla založena v roce 1992. Loni dosáhla obratu 150 milionů eur. Podle vlastních propočtů se tak s podílem více než 15 procent stala lídrem na slovenském trhu s elektronikou.