"Poptávka po komponentech a sestavách hnacích systémů stále roste. Ze strategických důvodů posílíme výrobu ve Staňkově," uvedla firma. Podnik investuje téměř 150 milionů Kč do druhé haly o ploše 6500 metrů čtverečních, kde zavede výrobu tří nových produktů. Na celkem 13.000 metrech čtverečních pak bude deset linek. Kromě nynějších klíčových zákazníků jako John Deere, Volvo, Terex, Toyota, Linde, a Hyundai bude ZF Staňkov dodávat také novým firmám, například americkému Caterpillaru a německým AGCO - Fendt. Podle Horáka má firma pokrytou výrobu na dva až tři roky.
Projekty v nové hale, které by měly být zaměřené také na nápravy a převodovky pro zemědělské stroje, začnou příští rok a firma na ně bude teprve lidi nabírat. Loni firma přijala kolem 50 lidí, převážně dělníků, které je schopna si sama vyučit.
"Staňkov je výhodně situovaný mezi pobočkami firmy v Pasově na západě a v Geře na východě. "Jsme v dosahu logistiky, tak jak potřebovali," uvedl starosta. Město, kde žije 3200 obyvatel, investorovi přivedlo zdarma sítě v hodnotě čtyř milionů korun až k hranici pozemku, který mu prodalo za velmi nízkou cenu. ZF by chtěla postupně zaměstnat až 500 lidí. Má koupený pětihektarový pozemek, zastavěná je více než polovina.
Jde o jednu z mála firem na Domažlicku, která expanduje. "Je tu problém sehnat práci. Silný investor s pobočkami po celém světě si umí i v této nelehké době poradit a lidi zaměstnat," řekl Horák. Firma by se měla stát s EvoBusem Holýšov největší strojírenskou továrnou na Domažlicku. Jde o prvního investora v průmyslové zóně na hlavním tahu Plzeň - Domažlice - hranice s Německem. Je tam ještě volných 15 hektarů, většinou soukromých. Po ukončení hospodářské krize čeká město, zejména díky ZF, zájem dalších investorů. První část továrny na nápravy pro bagry a nakladače se 40 lidmi otevřela ZF Friedrichshafen AG v září 2009. Skupina má ve světě zaměstnáno téměř 60.000 lidí.