Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněn Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly. Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil mimo jiné některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody.
EIB si kvůli tomu na konci loňského roku vyžádala některé podklady k výstavbě, mimo jiné i výsledky interního auditu. Na základě nich se teprve bude rozhodovat, zda peníze uvolní. Podle informací ČTK město materiály odeslalo zhruba před měsícem, banka se s nimi nyní seznamuje.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Na stavbu čerpá město evropskou dotaci 7,5 miliardy korun.